BAS Управління холдингом

«BAS Управління холдингом» є високотехнологічним рішенням для автоматизації задач, що є актуальними для групи компаній з повною або частковою централізацією функцій управління фінансами, закупками, побудови звітності та інші, у яких керуючі компанії та бізнес-одиниці неоднорідні з точки зору галузевої належності або експлуатованих ІТ-систем.

 

Бюджетування

Підсистема дозволяє:

  • самостійно визначати бізнес-користувачу перелік необхідних класифікаторів, аналітик, показників, розробляти бюджетні моделі і комплекти звітності різного призначення;
  • прогнозувати динаміку показників, використовуючи різні варіанти розрахунку, консолідації та розподілу показників, а також функції «ковзного планування» і «планування від досягнутого», швидко формувати необхідні бюджети. При цьому можна комбінувати методології планування «знизу вверх» і «зверху вниз», використовувати механізми вивірки і виключення внутрішньогрупових операцій;
  • обслуговувати необхідні принципи виділення центрів фінансової відповідальності завдяки розвиненим функціям з управління організаційно-фінансовою структурою групи;
  • регламентувати бюджетний процес і розподіляти відповідальність між його учасниками, використовувати для узгодження бюджетів маршрути будь-якої складності;
  • автоматично повідомляти про перебіг процесу узгодження причетних до нього співробітників;
  • скоротити терміни і підвищити якість планування і оперативного аналізу виконання бюджетів за рахунок використання тонкого, веб-клієнта і спеціального add-on-клієнта для Microsoft Excel;
  • комплексно використовувати одноперіодну і багатоперіодну форму «Примірник звіту» і універсальну «Зведену таблицю» в поєднанні з інструментами узгодження і шаблонами бюджетного процесу для вибору різними учасниками бюджетного процесу найбільш зручних для них інструментів.

Інструменти для управління ризиками

Система включає інструменти для управління ризиками (процентними, валютними, кредитними, податковими). Ці інструменти дозволяють організувати в компанії єдину систему управління ризиками, що включає:

  • процедури ідентифікації та попередньої оцінки довільних ризиків;
  • функції планування контрольно-попереджувальних заходів для зниження можливого збитку і ймовірності реалізації ризикових подій;
  • облік інцидентів та план реакції на них;
  • наочні інструменти інтерпретації шкоди від ризиків в даних план-фактного аналізу;

Підсистема має загальні аналітичні розрізи з підсистемою «Збалансована система показників», що дозволяє використовувати в компанії комплекс засобів підтримки прийняття рішень з урахуванням найбільш ймовірних ризиків і можливостей.

Облік та звітність за МСФЗ

Прикладне рішення «BAS Управління холдингом» підтримує облік за МСФЗ в двох моделях: транзакційної і трансформаційної. Транзакційна модель обліку найефективніша, у разі ведення обліку за МСФЗ в тій же інформаційній системі, що і облік за НП(С)БО. Трансформаційний підхід рекомендується використовувати, якщо дані НП(С)БО передаються дочірніми і залежними підприємствами у вигляді форм збору даних.

Для обох варіантів обліку реалізовані функції трансляції фінансової інформації НП(С)БО на план рахунків МСФЗ. Крім того, автоматизовані більше 50 операцій з об’єктів паралельного обліку, облікові політики за якими, зазвичай, відрізняються від облікової політики НП(С)БО:

  • основні засоби;
  • нематеріальні активи;
  • активи, призначені для продажу;
  • біологічні активи;
  • кредити і позики отримані;
  • позики видані та депозити;
  • фінансові інструменти, які обліковуються за справедливою вартістю (цінні папери, похідні фінансові інструменти);
  • лізинг отриманий і виданий;
  • дебіторська заборгованість (резерв та облік за справедливою вартістю);
  • резерв по запасах;
  • резерв по судових претензіях;
  • нарахування доходів і витрат без підтвердних документів;
  • закриття періоду, включаючи розрахунок собівартості, відкладених податків, реформацію балансу;
  • елімінаційні коригування, включаючи розрахунок і елімінацію нереалізованої маржі в активах групи;
  • облік інвестицій, придбання/вибуття бізнесу, визнання гудвілу;
  • консолідаційні поправки (елімінація інвестицій, розрахунок НЧУ (неконтролюючих частки участі в капіталі)).

Як інструменти «швидкого закриття» система пропонує:

  • Портал нарахувань доходів і витрат (accruals), що забезпечує відображення в обліку операцій без підтверджуючих документів і їх зіставлення з фактичними документами наступного періоду.
  • Можливість закриття періоду МСФЗ раніше НП(С)БО («подвійне закриття»).
  • Портал звірки внутрішньогрупових операцій – забезпечує звірку в режимі «Кожен з кожним», кардинально знижує навантаження на керуючу компанію і дочірні суспільства, підтримує довільну деталізацію звірки, врегулювання розбіжностей і містить сервіси, що спрощують комунікації в процесі звірки і скорочують її терміни. Конструктор шаблонів звірки внутрішньогрупових операцій підтримує 5 стандартних варіантів елімінаційних коригувань і спрощує впровадження. Інструмент «Трансформаційна таблиця» спрощує відображення ручних трансформаційних коригувань і аналіз даних при трансформаційних і консолідаційних процедурах.

У системі реалізований пакет індивідуальної та консолідованої звітності, а також примітки до нього. Функціональність підсистеми обліку та звітності МСФЗ отримала позитивний висновок EY (Ernst & Young).

В програмі наявні майстри класифікації фінансових інструментів і договорів оренди. Це дозволяє коректно класифікувати об’єкти обліку відповідно до IFRS 16 і IFRS 9 на підставі параметрів фінансових інструментів, меж суттєвості, структури грошових потоків. Для контролю результатів передбачено наочні звіти за класифікацією договорів. Автоматизований облік договорів оренди передбачено відповідно до IFRS 16.

Універсальні процеси

Field Engineer

Підсистема призначена для регламентації процесів обробки звітності, маршрутів узгодження, бізнес-процесів обробки облікових документів. Можливості отримання даних із зовнішніх інформаційних систем і генерації нових об’єктів в них, доповнені функціями умовних переходів, очікування подій, таймаутів, автоматичного узгодження і відхилення об’єктів, розсилки повідомлень і нагадувань, дозволяють автоматизувати широкий спектр міжфункціональних і крос-системних бізнес-процесів.

Оскільки бізнес-логіка універсальних процесів налаштовується у користувацькому режимі без використання конфігуратора, впровадження та супровід описаної функціональності значно спрощуються.

Універсальна функціональність повідомлень про події, що відбулися і нагадувань про наближення їх планових дат підвищує ефективність комунікацій. Функція узгодження відповідним листом дозволяє візувати документи, не заходячи в «BAS Управління холдингом», а використовуючи будь-який (в тому числі мобільний) поштовий клієнт.

Управління станами об’єктів дозволяє автоматизувати не тільки узгодження об’єктів, а й життєвий цикл будь-якого об’єкта.

 

Універсальна фінансова звітність

Система дозволяє скоротити час на подолання «останньої милі фінансової звітності» – від вихідних аналітичних таблиць в «BAS Управління холдингом» до відправлення споживачам звітності файлу, що містить не тільки форми звітності МСФЗ або бюджетної кампанії, але і їх детальний аналіз (часто званий MD&A). 

Комплекс засобів включає:

  • зручні можливості для підготовки наочного бланка звіту;
  • наочний висновок порівняльної інформації інших аналітичних зрізів і похідних показників (відхилень, довільних виразів);
  • багатосторінкове уявлення примірника звіту з можливістю докладного аналізу фінансової інформації кожної сторінки;
  • інструменти управління процесом підготовки звітності, погодження та коментування показників фінансової звітності, що дозволяють організувати ефективні комунікації співробітників;
  • динамічні фільтри і контрольні співвідношення, що допомагають виявити помилки у звітності не тільки на рівні синтетичних показників, але і на рівні їх аналітичних розкриттів.

Бізнес-аналіз

Аналітичні засоби прикладного рішення дозволяють реалізувати багатошаровий аналіз накопиченої інформації від загальної картини до її детального подання. Продукт надає гнучкі засоби графічного поданням інформації, що аналізується, включаючи наочні дашборди і панелі індикаторів. Серед передових функцій бізнес-аналізу можна відзначити факторний аналіз, аналіз чутливості, моделювання «що, якщо?», зворотний розрахунок вихідних показників, оптимізацію цільового показника, можливість використання для аналізу не тільки даних поточної інформаційної бази, але і зовнішніх інформаційних баз. Аналітичні панелі (дашборди) можуть включати табличні аналітичні звіти, монітори ключових показників, діаграми, в тому числі «діаграму Ганта», «зведену таблицю бюджетування».

Реалізовано динамічний розрахунок залежних елементів панелей при зміні зазначених елементів, що робить аналітичні панелі зручним інтерактивним інструментом аналізу і введення даних.

Пролистать наверх